3.6.2013

Elämäni täyskäsi


Viidessä edellisessä jutussa olen antanut ohjeita ja kehotuksia itselleni. Muistamisen helpottamiseksi olen liittänyt ohjeet sormiini. Tässä tiivistettynä viiden sormen kehotukset ja mitä ne juuri minulle merkitsevät:

Peukku: Voi hyvin! Tasapainota keho, mieli, tunne ja henki.
Etusormi: Antaudu elämän tahtoon! Valitse elämän maku.
Keskari: Päästä irti huolista! Kaikki on hyvin.
Nimetön: Kohtaa ihminen! Löydä vetovoima.
Pikkurilli: Päästä irti aikansa eläneestä! Ole kiintymättä.


Mutta missä sormessa on vapaus? Minulle vapaus on ykkösarvoja.

Itse asiassa kun ojennan tämän elämän täyskäden, niin siinä minulla on vapaus.

Tasapainottamalla kehon, mielen, tunteen ja hengen, vapaudun yksittäisten puolieni ylivallasta (peukalo).

En ole vapaa tekemällä mitä minua huvittaa, vaan Lauri Siiralan sanoin todella vapaa olen vasta antautumalla vapaaehtoisesti elämän tahtoon, sillä elämä tahtoo minulle pelkästään hyvää ja vapaus on hyvää (etusormi).

Päästämällä irti huolista vapaudun hyvinvoivaksi (keskisormi).

Kohtaamalla ihmisen rakkaudella vapaudun ennakkokäsityksistäni ja vapautan myös toisen olemaan oma vapaa itsensä (nimetön).

Päästämällä irti menneisyydestä ja vanhasta vapautan itseni elämään täysillä tässä ja nyt vapaasti ilman menneisyyden painolastia (pikkurilli).

Tähän käteen minun kannattaa tarttua! Se on vapauden käsi.

2 kommenttia:

  1. Vapaus on tehdä elämästään omannäköistä, itselleen sopivaa. Kaikille se ei ole itsestään selvyyttä. Itse olen kantapään kautta opetellut elämään omilla ehdoilla. Vuosien työn sen eteen olen tehnyt, mutta nyt tuntuu hyvältä. Vapaus on läsnä jokaisessa päivässä, siitäkin huolimatta, että vastuuta ei voi paeta.
    Kiitos sinulle vielä kerran näistä mietteistä. :)

    VastaaPoista