19.10.2019

Hyvin voi



Mä tiedän - päiväunet pelastaa
no nyt, kun Tane lähti paltsuun
tähän vaan, pää käsien päälle…
Hups, mistä kaikki tämä kuola
katsos joo, paperitkin kastuneet
ja ikkunan takana jo hämärtää.

Mä testaan - kävelykokous virkistää
sainpas jänkätkin suostumaan
ei muuta kuin ulkoilmaan vaan…
Hei, täällähän sataa, sataa kaatamalla
puolet kääntyy ympäri ja loput ei
puhu mitään vaikka kokouksessa ollaan.

Jess jess, hyvinkin voin voida hyvin
kun oikeet keinot käyttöön otan
tunnen - tää on mun kutsumus syvin
voin olla mies super, ylös kun kurkotan.

Mä luulen - mindfulnessia tarvitsen
vaan rauhassa voinko olla missä?
Siis pytylle istumaan, silmät sulki…
Kops, puhelin särkyy lattialle
livennyt paidan taskusta ulos
ja mä kaksinkerroin, pää ovessa.

Mä uskon tulevaisuuteen uuteen
tahdon muuttua, alkaa digihemmoksi
siirtyä skannaten eloon sähköiseen…
Mars, monitoimilaitteelle siirry
viiden paperin, neljän jumin jälkeen
oon promillen enempi sähköinen.

Jess jess, hyvinkin voin voida hyvin
kun oikeet keinot käyttöön otan
tunnen - tää on mun kutsumus syvin
voin olla mies super, ylös kun kurkotan.

Vaan alan epäillä, ettei ole oikein
saada vointia hyvää tempuilla halvoilla.
Mä epäilen, on tehtävä itse enemmän
ei riitä tässä toisten apinoiminen.

Vaihdan pomodoron pomona oloon
johdan itseäni sisuksista käsin
vaihdan hälyn ääneen sisäiseen
ja se laulaa mulle kuin keväinen varis.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti