1.2.2012

Pullopostilla päähän


Hei,
kokeilen tuleeko laivalta lähetetty pulloposti perille. Merirosvot kapteeni Koukun johdolla valtasivat laivamme heti päästyämme avomerelle. Sekoitin unilääkettä rosvojen ruokaan, joten suurin osa heistä nukkuu nyt. Sen vuoksi pääsin myös lähettämään tämän viestin.

Lähetä pelastusvene avuksemme, sijaintimme on 65 astetta pohjoista leveyttä ja 28 astetta läntistä pituutta.  Tai sano kolme kertaa peräkkäin taikasana UKKUOKINEETPAKSALA. Tällöin suuri MERIRÄKÄTTI kakkaa rosvojen päähän, he joutuvat hyppäämään mereen pesulle ja me pelastumme.

T. Iskä

P.S. Pussaa äitiä puolestani!

Tällainen viesti putosi päähäni pari päivää sitten. Lopetin kirjan lukemisen sängyssä ja kun siirsin pääni alla olleen koristetyynyn syrjään, kolahti päähäni tyynyn päällä majaillut paperirulla, johon olin riipustanut tämän tarinan vuosia sitten. Olin silloin purjehdusmatkalla kaljaasi Albanuksella Maarianhaminasta Helsinkiin ja olin lähettänyt tämän viestin pullopostikirjekuoressa pojalleni. Poikani oli nyt siivonnut huonettaan ja löytänyt pullopostiviestin. Vekkulimaiseen tapaansa hän oli ottanut kirjeen pullosta ja laittanut sen tyynyni päälle hiiskumatta minulle asiasta mitään. Ilahduttava yllätys. Olin unohtanut koko jutun. Ja kun otin asian seuraavana päivänä puheeksi, hän hymyili vinosti ja kysyi, halusinko pullonkin.


1 kommentti:

  1. Se oli sitten ihan oikea pulloposti =) Mahtaa olla iso tuo meriräkätti kun on noin mahtavan toimivat aseet ;-)

    VastaaPoista