8.10.2013

Taivaalla lentävät linnut

Taivaalla lentävät lintujen aurat
ja minä jään syksyn runneltavaksi.

Joka yö pedot nousevat viemäreistä
juoksen itseäni piiloon kellariin.
Aamulla laitan lisää lukkoja oviin
päivät kuluvat avaimia etsien.

Äiti makaa valkoisessa vuoteessa
elämä on seitinohut hymy huulilla.
Syöpäpotilaan kasvot vääntyvät itkuun
kalju pää nojautuu vauvanpäätä vasten.

Kotona tartun sinuun kuin mereen
hengitän sinua sisääni kuin hukkuva vettä.
Aaltosi lyövät minut eläväksi kiviin
ja hiljaisuus huuhtelee raukean rannan.

Sinä ja elämä olette tarttuneet minuun
ja minä tunnen voiman kasvavan iloksi.
Kivun harson läpi kuultaa kauneutta
ja vain taivas on liian korkealla.

Ylhäällä lentävät lintujen aurat
ja minä olen tuulessa leijuva lehti.


4 kommenttia:

  1. Miten kauniita ajatuksia ja paljon rakkautta. Liikutuin. Lämpimiä ajatuksia sinulle.

    VastaaPoista
  2. Kiitokset kannustuksestanne. Viime aikojen opetus on ollut tämä: kun elämä tuntuu haastavalta, ankealta, jopa ahdistavalta, kyse ei ole elämästäni, vaan minusta. Minussa on nuo värit (musta ym.) ja ne peittävät aika ajoin elämäni pohjavärin alleen. On siis aivan mahdollista kokea - ja tämän olen kokenut - samanaikaisesti syvää lohduttomuutta ja kauneutta, iloa ja surua, toivottomuutta ja kiitollisuutta.

    VastaaPoista
  3. Ari, tuo sinun viimeinen kommenttisi on niin totta. Kyse on varmaankin holistisesta tavasta kokea. Minusta sille herkistyy juuri isojen asioiden äärellä.

    VastaaPoista