19.3.2016

Painava taakka


Olen tehnyt hyviä löytöjä ja tuonut tavarat työhuoneeseeni. Jostain syystä huoneen takaosaan on kertynyt sellaistakin tavaraa, jota en muista lainkaan. Ihmettelen, kuka ne on tänne tuonut. Työkaverini hermostuu liialliseen tavaramäärääni. Minä perustelen tiukkaan sävyyn, että nämä ovat kaikki tarpeellisia ja ehjiä, katso vaikka. Tartun korkeaan jalkalamppuun ja samassa lampun runko murtuu. Itse asiassa kaikki esineet, joihin kosken, vääntyvät tai murenevat tuhkaksi. Lopulta annan periksi, etsin ison roskasäkin ja sullon rikkinäiset tavarat säkkiin. Päätän viedä säkin työpaikkani roskalavalle. Jostain syystä en löydä millään perille. Eksyn reitiltä tuon tuosta. Säkki tuntuu painavan entistä enemmän. Välillä löydän jonkun tutun paikan, mutta sitten eksyn taas työpaikan sokkeloihin. Tulen laakealle tasanteelle. Joka puolella ympärilläni on hurja jyrkänne. Miten täältä pääsee pois? Bongaan vaimoni jyrkänteen alla. Onnekseni hän havahtuu huutoihini ja alkaa kiivetä minun luokseni. Kuinka helposti hän nouseekaan jyrkänteen ylös. Kätevä vaimoni rutistaa säkin rusinaksi. Hänen avullaan pääsen helposti alas jyrkänteeltä. Olen niin tyytyväinen pelastumisestani. Seuraavaksi herään omassa sängyssäni vaimoni vierestä. Olen kiitollinen. Ja huomaan, että en ole riittävästi käyttänyt enkä täyttänyt rakkautta, joka on tässä ihan vieressäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti