5.6.2016

Sattumuksia: Nälkäistä ei nukuta

Herään keskellä yötä. Minulla on hirveä nälkä! Muistan, että keittiössä on omenoita. Voisin rouskutella yhden sellaisen. Hiippailen hämärään keittiöön ja katsahdan hedelmäkulhoon. Mitä ihmettä! Ei omenia. Sen sijaan joku on laittanut mehupullon hedelmävadille. Mitä ihmettä söisin? Omenan korvikkeena rouskuttelen muutaman rivin tummaa suklaata ja juon palan painikkeeksi tuhdin kulauksen vettä.

Palaan sänkyyn ja nukahdan melko nopeasti. Kunnes taas herään. Ja minulla on taas kiljuva nälkä! Suklaa riitti siis vain parin tunnin päähän. Muistelen, että meillähän on pähkinöitä keittiön kaapissa. Hiivin taas keittiöön ja natustelen pari kourallista ravitsevia pähkinöitä.

Hiivin takaisin sänkyyn. Nyt saan pyöriskellä jo pidempään, mutta nukahdan kuitenkin. Herätessäni minulla on taas nälkä. No nyt saan syödä aamiaista. Keittiöön päästyäni minua alkaa naurattaa. Hedelmävadilla ei ole mehupulloa, vaan siististi päällekkäin pinottuna kolme omenaa. Poika on taas tehnyt temppujaan. Naureskelen myös sille, miten vähän aivotoimintaa on, jos herää keskellä yötä. Luulee omenapinoakin mehupulloksi. Nauran eilen alkanutta kevyemmän ruokavalion aloitusta, joka ei tosiaankaan mennyt ihan putkeen, vaan johti yölliseen nälkäputkeen. Vaimollani on hauskaa, kun kuulee minun syöneen yöllä suklaata.

No, täytyy hieman hienosäätää ruokailutapojani. Joka tapauksessa aion sulattaa tämän jo vähän pömpöttävän mahani.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti