30.5.2013

Elämäni täyskäsi: keskari


Muistutukset itselle jatkuvat.

Päästä irti huolista!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Keskisormi_(käsimerkki)
Huolille voi hyvin näyttää keskaria. Huolehtiminen on turhaa. Se pilaa minun hetkeni, tuntini, päiväni, elämäni. Siitä ei ole mitään hyötyä, päinvastoin se saa minut voimaan huonosti. Huolehtimista ei voi perustella edes valmistautumisella tulevaan. Asiat eivät kuitenkaan mene siten, kuin olen ennakolta ajatellut. Hyvä lääke huoliin on tekeminen. Älä märehdi, vaan tee mieluummin jotain huolestuttavan asian eteen.

Huomaan huolestumiseni siitä, että minulla on synkkiä kehää kiertäviä ajatuksia. Huolestuminen totta kai vaikuttaa myös tunteisiin ja kehoon, mutta yleensä ensimmäisenä havahdun juuri huolestuneisiin ajatuksiin. Silloin auttaa se, että kiinnitän huomioni johonkin ulkoiseen. Tai että teen seuraavan huomion: kaikki on hyvin tässä juuri nyt. Ja silloin keskarin voi antaa levätä.

Huomenna menen naimisiin.

2 kommenttia:

  1. Hieno!!

    Olen samanlainen huolehtija, tai oikeastaan minä lähinnä pelkään asioita. Pelolle voisin näyttää yhtä hyvin keskaria. Harvat asiat oikeasti ovat sen pelon tai huolen määrän arvoisia. Ja todella harvoin asiat ovat menneet niin pieleen kuin olen kuvitellut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, maailma ei onneksi toteuta minun villimpiä pieleen-menee kuvitelmia. Pelko ja huoli ovat samaa juurta. Laitoin tässä polttopisteeseen huolen, koska se on minulla pelkoa yleisempi. Joillakin varmaan päinvastoin. Itse asiassa pelkohan se minullakin huolen takana piileskelee. Se vain tulee esiin huolen kaapuun pukeutuneena.

      Poista